Ugrás a fő tartalomra

Hogy nem vettem észre?

A címben feltett a leggyakoribb kérdés, amit megkaptam az elmúlt időszakban, sőt toplistás minden DID-snél, aki késő tizenévesen, huszonévesen vagy még idősebb korban szembesül vele. Ez a leghihetetlenebb része talán a személyes történeteknek, kb. olyan szintű, mint a "már csak akkor vettem észre, hogy gyereket várok, amikor megszültem".

Éppen ezért fontosnak tartom beszélni erről is. "Miért nem? Hogy nem tűnik ez fel?" Szerintem - és ez szigorúan csak magánvélemény - alapvetően fel kéne tűnjön. Mint minden betegségnek, legyen az fizikai vagy lelki, vannak jelei, csak sokszor olyan jelentéktelenek, hogy nem tulajdonítunk nekik különösebb jelentőséget, vagy ha kicsit figyelünk is rájuk, nem gyanakszunk komoly problémára. A stresszre, feszkóra mindent rá lehet fogni, és azért nem is akkora hülyeség, mert sok esetben tényleg "csak" ennyiről van szó.

Én arra emlékszem, hogy gyerekként is elég parás voltam, és itt mindenféle irracionális félelmet kell érteni, szóval valahogy sosem a valódi veszélytől tartottam, sőt még kifejezetten vakmerő is voltam az életben, talán ezt a hivatásom is bizonyítja. Én ezeket a megmagyarázhatatlan, gyakran minden logikától, realitástól mentes félelmeket hívom egyszerűen csak paráknak. Aztán a drága rokonok már eléggé unták szerintem, és megvan a kép, ahogy elmagyarázzák, hogy az embernek néha vannak érdekes észrevételei, megfigyelései akár a saját teste működésével kapcsolatban, nem kell mindent felfújni, ezek az élet része. Ez a tanács valamennyire beépült a tudatomba, ami azt jelenti a gyakorlatban, hogy a parák folyamatosan visszatértek új és új alakban, de olyankor erre az intelemre gondoltam. Aztán mindig el is múltak viszonylag hamar, mentálisan legyűrtem őket, úgy éreztem. Azt mondtam: nem! Talán egy olyan van, ami azóta is állandó, de rengeteget javult, tehát már csak kisebb feszültséget okoz, de nem mondhatnám, hogy kifejezetten negatívan befolyásolná az életemet már.

Az az észbontó ezekben a parákban, hogy nem veszíted el a valósággal a kapcsolatot, nem hiszed teljes meggyőződéssel, sőt még félgőzzel sem, hogy jogos a félelmed, mégsem tehetsz ellene. Gondolkoztam rajta, hogy ezen a ponton leírjam a konkrét irracionális félelmeimet, de most már több eszem van, nem szeretném, ha ezeket bárki felhasználná ellenem, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy elég nagy faszságok és kész.

Olyat nagyon ritkán tapasztaltam, hogy ne tudtam volna aludni, mindig is képes voltam 10-12 órákat is, viszont magával az elalvással voltak problémáim. Ennek ellenére sosem szedtem altatót, mindig valamiféle "természetes" módszert alkalmaztam, ilyen a szex végkimerülésig, a kedvenc sitcom bámulása, ami beájulással végződik vagy ilyesmi. Amit viszont sosem szerettem, az az ébrenlét és elalvás közti állapot, amikor már mindenféle baromság jár a fejemben (a tudattalan én leváltja a tudatosat, azt hiszem, valami ilyesmi történik olyankor), és az elmúlt években ez durvult be egyre jobban, tehát rengeteg furcsaságot tapasztaltam ebben a kétfajta létezés közötti állapotban. Ilyenkor jöttek PTSD-s tünetek is: felriadás, nem kapok levegőt és hasonló kellemetlenségek. Ezek mindig elmúltak, mert azt mondtam: nem! Aztán van a másik csoport: a zavarba ejtő dolgokat hallás. Ahogy a diagnózis óta végiggondoltam a múltat, eszembe jutott, mikor hallottam először egy "hangos gondolatot" (így neveztem magamban). Sok embert megkérdezek azóta, hogy "a te gondolataidnak van hangjuk?", és a válasz mindig az, hogy nincs. Az enyémeknek sincs. Viszont amit akkor hallottam, azt tényleg hallottam, nem a fülemmel, de volt hangja a fejemben. Arra már nem emlékszem, milyen, de határozottan volt nekik. Aztán ez később is előfordult néhányszor, általában elég fáradt állapotomban, legalábbis ez volt a magyarázatom. Akkoriban nem gondoltam rá, hogy amit akkor hallottam, nem saját gondolat lehetett. Negatívak voltak, azt tudom, ezért is jutottam arra, hogy a stressz vagy valamiféle szorongás okozta őket. Többségében csak amolyan felkiáltások voltak egyébként, egy-egy szó vagy mindössze néhány nem hosszú mondat. Aztán hallottam nem beszédet is, hanem szörnyűséges hangokat, amolyan morgásokat, hörgéseket, ilyesmiket. Ezek csak addig tartottak, amíg felriadtam, tehát úgy egy-két másodpercig. Hogy ezek mik voltak, még mindig nem tudom. Nem az ismert alterek, ezért is van bennem egy félelem, hogy olyasvalakit, akiről nem tudok, aki esetleg jelenleg passzív vagy csak rejtőzik, talán egy persecutor (üldöző), vagy akár maga a traumahordozó, akit szintén passzívnak nevezhetünk. De az is lehet, hogy semmi, az égvilágon nincs köze a DID-hez. Mármint ilyen értelemben, hogy alter vagy fragment (töredék) lett volna.

Volt még a daydreamelés, ami a disszociáció egy gyakori formája minden embernél, egyfajta menekülés a valóságból. A többség ezt akkor csinálja, ha valami monoton dologban van benne, elkalandozik, elgondolkozik, így nevezzük. Én ezt sokkal tudatosabban csináltam, egyszerűen voltak szituk, amikor konkrétan a stressz elől bújtam el benne, tehát inkább elkezdtem magamban tervezgetni valami projektet, egy hétvégi programot, valami jó szexrandit, mit tudom én, bármi mást, csak ne legyek ott a jelenben. Ha belegondolok, tök profi módon kapcsolom ki az agyam, közben a tudatos én jelen van, tehát képes vagyok bármit csinálni, dolgozni közben. Ilyenkor annyi tűnik fel, hogy ott vagyok, de mégsem, a tipikus kizoomolás, ezt még valamennyire én is észreveszem akkor, amikor "visszatérek", szerintem mindenki tudja, miről beszélek, tapasztalta már magán.

A különbség ez és a DID-es disszociáció között ég és föld, tehát előbbi egy rossz szokás, de nem beteges, míg utóbbi folyamán szó szerint kiszállsz a testedből és lassan eltűnsz, már ha egy switch a vége. Ha nem, akkor csak rottyon van az agyad egy időre, olyasformán vagy pont, mint ebben az alvás és ébrenlét közötti furcsa állapotban, szóval ott vagy valamennyire, mégis képes vagy a legnagyobb faszságokat beszélni, mindenféle hülye gondolatod van, sok minden hat idegennek, maga a lakás, a tárgyak, az emberek, te magad is, lehetne még sorolni, biztos kifejtettem ezt már múltbéli posztokban. Röviden: totál zavart vagy, annak tűnsz, vagy éppen csendben elvagy magadban robotpilótára kapcsolva, de ami olyankor belül zajlik, azt jobb, hogy más nem hallja.

Ez a fajta, a DID-es disszociáció nem volt jelen az életemben korábban, legalábbis nem emlékszem ilyesmire.

Elvileg a disszociatív identitászavar diagnózisának egyik kritériuma, hogy nem vagy tudatában az alterek létezésének, róluk visszajelzést csak a környezetedtől kapsz az elején. Azaz egyszer csak történik egy switch, az első, amit valami beindít, elindul a lavina, mint nálam a tescós mutatvány, és erről te magad nem tudsz, a környezeted kap frászt és elmondja neked. Ezt én első fázisnak nevezem magamban, amikor még nem történik meg a kapcsolatfelvétel (van, akiknél sosem). Mindenkinek megvan a maga története a saját kapcsolatfelvételéről vagy próbálkozásairól, teljesen egyedi ez a dolog. Általában az alterek erőltetik, tehát valamilyen módon elkezdik felhívni magukra a host figyelmét, pl. üzeneteket, feliratokat hagynak, el akarnak érni, legalábbis ez történik ideális esetben. Az agyad tehát valami oknál fogva úgy dönt, hogy neked mostantól tudnod kell arról, mi zajlik, és megpróbálja közelebb hozni egymáshoz az altereket, nekem legalábbis így logikus. Az én esetemben ez fordítva zajlott, ami mondjuk nem egyedi, de ritkább, tehát én kezdtem el őt/őket szuggerálni. Akkor még csak a sejtésem volt meg a dologról, mindenfajta bizonyíték nélkül, erről a bevezető posztomban írtam. Ezt is szokták kérdezni, hogy hogy a picsába gyanakodtam épp a DID-re? Ez összességében eléggé megmagyarázhatatlan. Röviden: nem tudom. Lehet több oka is. Az egyik, hogy nem sokkal korábban olvastam az ausztrál nő esetéről, de mindössze érdekességként tartottam számon, nem néztem utána különösebben a dolognak. Láttam a Széttörve (Split) filmet is, onnan totál nem maradt meg ez így, hogy DID-s volt a főszereplő, csak hogy nem skizó, hanem valami más. Tehát ezeket nem érzem az oknak, arra viszont gondolok, hogy mindeközben valami ismét mozgásba lendült a háttérben, lehet, hogy olyan visszajelzést adtam a saját agyamnak, hogy elbírnék vele, de az is lehet, hogy valójában akkor ismertem fel, vagy mit tudom én. Kurvára rejtélyes dolog ez. Valami oka kell legyen annak, hogy gyanakodtam rá, mármint azon túl, hogy szervi bajt nem hozott ki egyetlen vizsgálat sem.

Azt tudom, hogy sokkal nagyobb bajban éreztem volna magam, ha ez a tipp nem jön be, és kapok diagnózisként valami kusza problémahalmazt. A DID átlátható és logikusan épül fel, emiatt kevésbé ijesztő. Az ijesztő részébe pedig nem gondolok bele, nem akarok olyan dolgok miatt feszülni, amik bekövetkeznek vagy sem, nem akarok esélyeket latolgatni, és az ilyen tartalmat a neten is átugrom tudatosan, mert ismerem magam, csak valami pararohamot kapnék. Van az így is amúgy, csak még könnyebb elhessegetni ezeket a negatív gondolatokat, Ezek egyike az, hogy akiket követek, ők már tapasztaltak olyat, hogy egy-egy régi vagy teljesen új alter öngyilkossági kísérletet követett el. Ezen is tök sokat gondolkoztam egy időben, hogy megesik egy ilyesmi egyetlen személyiség depije miatt, meghal a test, a host, akit a világ ismer, és a szerettek értetlenül néznek, hogy mégis mi a franc történt? Sosem derül ki, hogy nem ő volt, maga is csak áldozata lett valakinek, gyakorlatilag egy gyilkosságé. Ez az egyik legsötétebb, legfélelmetesebb dolog a DID-ben, hogy bizony vannak ilyenek, hogy egyszer csak egy személyiség megváltozik vagy formálódik egy új, és kicsúszik az irányítás a kezedből, aztán már csak a szerencsében bízhatsz, hogy egy védelmező vagy éppen te időben megakadályozod. Ezért veszélyes minden olyan alter, akinek létezéséről a rendszer nem tud, ugyanis ő magányosan sok mindenre képes lehet, nagyon mélyre kerülhet.

De ez csak egy, számos egyéb para is van, pl. a saját személyiségem teljes megváltozása akár integráció, akár valamiféle gyógyulási vagy romlási folyamat során. Ez nem kevésbé szörnyű, mint meghalni szerintem, hogy elveszíted önmagad, valaki más leszel. Sokan számolnak be arról, hogy például különböző gyógyszerek, mondjuk antidepresszánsok hatására megváltoztak a családtagjaik, barátaik, más ember lett belőlük, és ez persze nem feltétlenül rossz, sokszor mégis komoly veszteség lehet. Egy tehetséges ember például elveszítheti a képességeit, vagy érdeklődését adott hobbik, sőt személyek iránt, mert már máshogy látja a világot, máshogy reagál a környezetére. A DID rendszerekben nagyon gyakori a folyamatos változás, ami általában az altereket érinti, de a host sem mindig kivétel. Ennél kisebb, de azért nem elhanyagolható aggodalom, hogy azt sem szeretném, ha ők gyökeresen mások lennének, mert jelenleg úgy érzem, hogy még egyes idegesítő tulajdonságaik ellenére is úgy jók, ahogy vannak. A védelmezők azok, akik a legtöbb stressznek, traumának vannak kitéve, ami negatívan hat rájuk egy idő után, válhatnak depressziósakká vagy agresszívekké, ahogy minden ember, ha elsodorja a szarlavina, ezért fontos, hogy velük ugyanannyira törődjön a környezet, mint magával a hosttal. Ők a védvonal, nekik is erősnek kell lenniük.

Kicsit furdal a lelkiismeret, amikor én magam hozom rá másra a frászt azzal, hogy a kérdéseikre válaszolva olyan jeleit sorolom fel a betegségnek, amiket nagyjából mindenki tapasztal, mert látom, hogy van bennük félelem. Aztán persze mégsem multi egyikük sem. Na hát épp ezért van, hogy az sem veszi észre, aki amúgy az, mert bár vannak tünetek, ezek csak utólag basszák ki a szemed, amikor nyomozni kezdesz és nagy felismeréseid vannak. Nincsenek egyértelmű tünetek, amikor már azok jelentkeznek (gondolok az emlékezetkiesésre, azaz a váltásokra például), akkor úgymond már késő megállítani, akkorra már teljesen kifejlődött a dolog, valamiért "szintet lép", láthatóvá teszi magát, utána már csak futhatsz az események után. Azt nem tudom, hogy egy igazán jó szakember ki tudná-e időben szűrni, felismerné-e a problémát, ha elé kerülnél, mint ahogy ez a fizikai betegségeknél általában megtehető; szerintem nem. Annyit tudna megállapítani, hogy hát van bajod nyilvánvalóan, vannak szorongásaid, produkálod a PTSD/C-PTSD egyes tüneteit, de azt nem mondja meg, hogy disszociatív identitászavar, azt már csak akkor, amikor készen elé rakod. Maga a diagnózis felállítása is sokszor hosszadalmas, mert nem gondolnak rá sokáig, annyira ritka betegség (ez a szervi bajok esetében is gyakori). Szóval csak azt tudom mondani, hogy a fura tünetek valószínűleg nem erre utalnak, és sanszos, hogy más jellegű a probléma, sőt az is, hogy általában tényleg a stressz meg a feszültség váltja ki őket.

Szóval nyugi, nem vagy DID-s. De ez még nem jelenti, hogy nem vagy kattant. :)

Megjegyzések

  1. Ez megint nagyon jó lett! :)

    Csak villámgyorsan: az a része, amit írsz, hogy kiszállsz a testedből és idegennek tűnnek a dolgok. Na, az nálam kiskoromban sokszor előfordult, talán a gyerekek tényleg hajlamosabbak így elveszteni a valóságérzetüket. És olyan is volt, hogy egy nem létező hangot hallottam vagy hallani véltem, de semmi ijesztő, csak mintha valaki a nevemet mondaná. És ezt úgy, hogy én egy marha stabil, bár álmodozó gyerek voltam, akit sose ért semmiféle trauma.

    Nekem olyan volt ez a kizoomolás, hogy lenéztem a kezemre, és teljesen idegennek tűnt, túl vastagnak és használhatatlannak tűntek az ujjaim, és ha távolabbra néztem, akkor mint egy filmben, konkrétan mint Tevje a Hegedűs a háztetőnben, valahogy távolra csúszott minden, és egyre kisebbnek tűnt, mintha kiürülne körülöttem a világ. Ez annyira különös volt, hogy konkrétan előttem van az, amikor egyszer az elsős tanítónénim csúszott itt hátra, ahogy ránéztem. És máskülönben nem volt ijesztő, csak érthetetlen, és én nem mertem elmondani senkinek. :) De ma már nincs semmi ilyesmi, talán csak az, hogy álmodni jobban szeretek néha, mint ébren lenni, mert az álmaim sokkal vividebbek és érdekesebbek, mint a valóság. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tök aranyos vagy, hogy mindig szánsz rám időt!

      Amit te tapasztaltál pl. a kezed nézegetése közben, az szerintem a diszfória, mármint annak valami enyhe változata, nem úgy, mint a transziknál. :) Viszont az egy nagyon érdekes hozadéka, hogy olyankor disszociáció is fellépett nálad, tehát nem csak az érzés volt meg, hogy furcsának találtad önmagad, a saját tested hirtelen, hanem beindult egy folyamat, azaz eltávolodtál. Most lehet, faszságot írtam, csak próbálom összehasonlítani a saját tapasztalataimmal és mindazzal, amit ezek okán megtudtam.

      Sokat segített épp emiatt, hogy a kezdeti időszakban sok DID-s rendszerrel (főleg hostokkal) beszélgettem, és elképesztő, hogy tényleg mindenki annyira máshogy működik, máshogy élik meg, más tünetekkel. Van olyan, amit én ugyanannyira nem tudok elképzelni, mint egy mentálisan ép ember. Talán már meséltem neked azt, akinél pl. nincs is blackout, csak azt tapasztalja, hogy "hátrébb csúszik", mintha egy folyosó végéről nézne előre. Ezt én úgy értelmezem, hogy az egy amolyan co-con, vagy hát én azt is mindig annak hívom, amikor benne marad az ember a pillanatban, csak éppen nem tud irányítani. Ő azt mondta, nála az ilyen hátra kerülés, ami elvileg ugyanúgy switch, sokszor egy vagy több napig is eltarthat, lassabb folyamat.

      Én ezt így nem ismerem, nem éreztem soha. Azt igen, amikor co-conban gyakorlatilag mintha hátrébb lépnék és csak megfigyelője vagyok az eseményeknek. Mint egy álomban, hogy ott vagy, de nem te mozogsz, te beszélsz, csak történnek ezek és esetleg elemzed magadban, hogy mi is van. Ilyen viszont volt előtte is, amikor úgy éreztem, hogy nem én mondom vagy csinálom, valahogy tőlem idegennek tűnt, de ez sem furcsa, mindenki mondja, hogy különböző helyzetekben mintha "nem önmaga lett volna".

      Bocs, elkalandoztam. Szóval visszatérve a gyerekkori tapasztalataidra, szerintem nagyon érdekesek. Egy felnőttnél erre azt mondaná a doki, hogy kóros, a gyerekeknél viszont más a helyzet. Ugye az új hullám a strukturális disszociációban hisz, ami azt jelenti, hogy szerintük minden ember úgy kezdi, hogy több személyisége van, amik aztán 6-9 éves kor környékén integrálódnak, akkor alakul ki az egy, stabil én. Nem törés, hasadás történik tehát, hanem az összeolvadás elmaradása. Ha ezt helyesnek fogadjuk el, akkor simán lehet, hogy amiket te tapasztaltál, gyerekkorban teljesen normális, hiszen úgymond "DID-s voltál", csak azon kevesek egyike vagy, aki erre emlékszik is, legalábbis egyes "tüneteire". Ha ez így van, az óriási, hiszen az ilyen visszaemlékezések bizonyíthatnák, hogy ez az elmélet nem faszság.

      Törlés
  2. Szeretem olvasni, amiket írsz! Érdekesnek tartom, és téged bátornak, hogy megírod. :)

    És látod, hasznos is, hiszen egy-két régi gyerekkori tapasztalatomra magyarázatot is ad. Ez a folyosószerű, amit az ismerősöd mond, nagyon jó, tényleg olyan, mintha egy szőnyegen vagy futószalagon húzták volna egyre messzebbre a tanárnőt és az oldalfalak meg "elolvadtak", eltűntek. Ez a kép a suliból nagyon megmaradt, de kamaszként is előfordult, hogy az ujjaim idegennek tűntek, ezért nekem a Ragyogás valahogy irtó para volt, amikor olvastam, mert abban az öreg gondnok, akinek a vízióit a narancsillat előzte meg. Mert mi van, ha ez nem csak egy rémtörténet, hanem egyszer csak tényleg meglátok valami kísértetet. Brr! :D De ahogy öregszem és racionálisodom, elmúlt szerencsére.

    Ezért érzem át a helyzetedet annyira, mert el se tudom képzelni, hogy én hogy tudnám kezelni. Mármint nyilván, ha muszáj, akkor muszáj, de olyan területeket kell felfedezned, amiben nem tud más segíteni, és szerintem ez irtó nehéz lehet! ♥

    VálaszTörlés
  3. Az ok nélküli félelem, de úgy általában a tartós félelem is rettenetesen sok energiát vesz ki az emberből. Örülök, hogy ebből a szempontból túl vagy a dolgon, mert az első lépés a felismerés.

    VálaszTörlés
  4. A Ragyogás egy rohadt jó rémtörténet, de akkor is csak egy rémtörténet. SK nem volt DID-es szerintem. Mondjuk normális sem. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem Orsi nem úgy értette, hogy DID-s volt a Ragyogásban a gyerek.
      De amúgy ezt én is megfigyeltem, hogy filmeket nézve időnként gyanakszom, hogy egyes karakterek azok. :) Viszont pl. ha már elemezni akarjuk: aki DID-s, az nem látja a külső világban az altereit és az alterek sem látják önmagukat mondjuk a tükörben vagy ilyesmi, az hallucináció volna, pszichózis. Emiatt a Harcosok klubjában a főszereplő is hiába az, ő pluszban még hallucinált is, hiszen végig látta az altert, mint egy másik embert, aki vele szemben áll, ilyen nincs a DID-ben. A legközelebb hozzá az Én és én meg az Irén áll, és érdekes, hogy abban skizofréniának mondják, miközben egyértelműen DID.
      Igen, a hülye parák energiavámpírok és folyamatosan küzdeni kell ellenük, viszont bazi nehéz dolog. A DID-ben pedig még inkább, ugyanis sosem lehetsz biztos benne, hogy azért akadt-e be valami vagy éppen azért nem szűnik, mert egy altertől származik voltaképpen.

      Orsi: köszi, de ez nem bátorság. Bátorság kiállni névvel, arccal, nem véletlenül csak olyanok teszik meg, akiknek nincs veszítenivalójuk. Akit a legbátrábbnak tartok ebből a szempontból, az valami skizoid zavartól szenvedő csaj, aki egyértelműen nem haszonszerzési célból indította a csatornáját, és nagyon húzós dolgokat oszt meg rajta. Semmi olyat, ami bármikor is "menő" lehetne, csak a valóságot. Nekem a nickemet ismerik az interneten és ennyi. Soha egy vevőmhöz, egy közelebbi haverhoz vagy rokonhoz nem jut ez el, ha ÉN nem akarom. Teljesen kockázatmentes, amit csinálok.
      Amúgy meg hidd el, hogy amikor belekerülsz egy hasonló szituba, máshogy fogsz reagálni, mint várnád, és olyan energiákat mozgatsz meg magadban, amikről talán nem is tudtál. Valamint geci sokat fogsz vetíteni magadnak önnyugatásul folyamatosan, azt se felejtsük ki. :) De amúgy kell ez, mert tényleg szükség van ilyesfajta védelemre, különben csak bedepülsz vagy rosszabb, és ez habitus kérdése is. Közhely, de többször belefutottam hasonló témákkal foglalkozók blogján abba az egyszerű kijelentésbe, hogy "tök oké, ha szar napod van, nem kell megijedni tőle, nincs jelentősége". Az ilyen mondatok hatása felerősödik, ez egy végtelenül egyszerű, de nagyon fontos tanács, ami amúgy bárki számára megfontolandó.

      Törlés
  5. Persze, nem úgy értettem, a Ragyogás a supernaturalra volt kihegyezve, csak bizonyos elemek benne hasonlítottak az én élményeimhez, amire egy létező gyerekkori félelem rakódott (a mumus/szellem/szörny az ágy alatt). Ma már persze nem félek a sötétben és nem hiszek a szellemekben sem, de ezt a könyvet én még gyerekként csórtam el a keresztanyám könyvespolcáról. :)

    Hát, nem tudom, milyen szót használjak a bátorság miatt, de mivel te következetesen ugyanezt a nicket használod netszerte, ezért ezzel is kiteszed magad beszólásoknak és a véleményed lekicsinylésének, mint a közelmúltban láttam is, hogy ezt a kártyát próbálták kijátszani a vitában ellened. Nyilván ezek fasorban sincsenek ahhoz, mintha a polgári neveddel vállalnád és úgy próbálnának visszaélni az infóval a rosszakaróid, de apróbb bosszantásokra mégis módot ad, én úgy látom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az online életben esetleg tud ez néha kellemetlenségeket okozni, de annak nem igazán van jelentősége. Ahogy annak sincs, ha bárki azt mondja, hogy hazudok. Pillanatnyi bosszúság lehet, mert dolgozik az emberben az igazságérzet, amit persze meg tud piszkálni, de ez a fajta düh hamar elszáll. Ehhez kellett már a "rutin" is, az elején érzékenyebb voltam a beszólogatásokra a neten is, mert ahogy élőben is kikérném magamnak, de utóbbit nehezebb leszarni, az online-t meg le KELL. :)
      Azt is mindenki észreveszi magán szerintem, hogy az évekkel egyre higgadtabb, türelmesebb lesz, persze nem hirtelen jön ez a változás, de te magadnak feltűnik.
      A nickemet pedig továbbra is bárhol használom, mert szeretem ezt a nevet és szeretem összekötni magam vele. Úgy kommentelek mindenhol, amit vállalok, nem hőbörgök be valamit csak úgy és tűnök el. Aki meg mondjuk mocsári rémségek vagy lenkés hikáltanyák alapján ítél, az a szememben annyit is ér. Az nem tud különbséget tenni jó és rossz vagy értelmes és debil között. Az idő engem igazol a végén úgyis. :)

      A Ragyogás amúgy kurva jó, és igen, én értettem, hogy hogyan gondoltad. A szellemekben hinni amúgy számomra egy olyan dolog, hogy nem vagyok teljesen hitetlen. Úgy vagyok vele, mint a vallással, agnosztikusnak mondom magam, bármi lehet. Kifejezetten szeretem a szellemes filmeket, és utána időnként félek a sötétben. :) Neked is van ilyen?

      Egyébként gondoltál már rá, hogy kipróbáld például a hipnózist? Ki tudja, mi kerülne elő, ha nagyon messzire akarok menni a fantáziálgatásban, azt mondanám, lehet, még egy fragment is előbukkanhat. Nekem nem ajánlják, pedig marhára kipróbálnám. Ez a töredék-téma is tök érdekes szerintem, sok emberben gyanítható, hogy van. Ezek nem kifejlett alterek, nincs saját személyiségük, csak nagyon kezdetleges valamik, viszont épp arra jók, hogy csak egy adott feladatot elvégezzenek. Lehet, életedben egyszer vagy kétszer, viszont onnantól kezdve léteznek, nem tűnnek el, esetleg alvó állapotba kerülnek, nem aktívak, de valahol ott vannak. Például én is tudom, hogy az ismert alterjeimen kívül van a rendszerben fragment, de csak a többiek elmondásából, de ennél többet nem tudok róla. Valószínűleg amolyan traumahordozó lehet ő is vagy ők, bizonyos emlékeket tárolnak, ez is egy funkciójuk. Nekem gyanúsak a te gyerekkori eseteid, szóval ez a hátra kerülés. Meglehet, semmi, de most már mindent ezzel a szemmel nézek. :)

      Törlés
    2. Régebben gondoltam rá, hogy érdekes lehetne a hipnózis, de a mai eszemmel ellenállóbb vagyok. Az valahogy mindig bennem volt, hogy nem tudom elengedni a öntudat gyeplőjét. :) Komolyan, még részeg se voltam soha, és a kábítószereket se próbáltam ki. Életem nagy traumájaként gondolok arra, amikor elaltattak egy műtét miatt (megindult vetélés, műszeresen befejezéssel, mert nem vált le teljesen a méhlepény). Jól viseltem az ébredést, nem hánytam vagy émelyegtem, csak kábult voltam és forgott a világ, és hogy nem uraltam a testemet rendesen, ez nagyon kiakasztott. A fal mellett botorkálva mentem ki a mosdóba, mint egy alvajáró.

      Szóval nagyon meg kéne bíznom a kezelőben, hogy engedjem hipnotizálni magam és átadni a kontrollt egy alig ismert embernek. És hát, amit írsz is, az kicsit ijesztően hangzik nekem, hogy talán lenne egy fragmentem, akivel szembesülnék. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Megasztár 1. rész

Mint azt tudjátok, főállásban csoportszexszel foglalkozom, 1:1 felállást jóval ritkábban vállalok el, egyszerűen, mert nem éri meg anyagilag. A kettecskén szex legtöbb esetben egy filler . Komolyabb munka előtt vagy után, esetleg két nagyobb akció között, ha épp már úgyis arra járok, ha épp úgyis hosszabb üresjárat lenne, ha épp többet fizet érte, mint indolt volna, vagy a csoportból valaki privátba akar menni... olyankor belefér. Átgondoltam, miféle felkéréseim is voltak az elmúlt időszakban, gondoljatok rá úgy, mint a Megasztár 1. részére, tudjátok, amikor némely versenyzőtől egyszerűen csak annyit kérdeznétek, hogy " de miért? " Az önjelölt pornósztárok Vannak ezek a fickók, akik gyűjtik a dugásaikról készült felvételeket, egy részük csak saját magának, a többiek pedig, feltételezem, meg is osztják ezeket az ismerőseikkel vagy beküldik pornóoldalaknak (pedig az tiltott), emiatt az egész csak arról szól, hogy ők a saját jövőbeli énjüknek próbáljanak megfelelni, an

Életjel

Gáz, hogy egy hónapja posztoltam utoljára, pedig azért zajlott az élet, csak hát a lustaság, nem a blogból élés, mint rosszabb helyeken... :) Ott tartottam legutóbb, hogy van ez az élményhajhászat projekt, amiről a német kolleginák csupa szépet és jót mondtak, hogy igen, van rá érdeklődés, izgalmas találják a vevők az ötleteket, sajátokat is hoznak. Pár hétig teszteltük, de már az első héten látszott, hogy ez egy működő dolog lehet, úgyhogy nekiálltunk mi is, hogy törvényes keretek között megvalósítsuk. És persze itt kezdődtek a problémák! Mert nem úgy van az, hogy csak kitalálod magadnak és csinálod, ahogy jónak látod, dehogy! Létre kell hoznod egy új céget, meg kell felelned különböző követelményeknek és előírásoknak, hiszen többek között utaztatsz, vendéglátózol, programszervező vagy, biztosítást kell kötnöd, felelősséget kell vállalj minden apróságért te magad. Még az sem mindegy, hány fokot fúj az autó klímája, amivel a vevőt elviszed a helyszínre, na itt kaptam agyfaszt, de

Pasiügy

Az egyik legzavaróbb dolog az emberekben, hogy amikor a barátomat említem, rögtön megjelenik előttük egy kép valami striciről. Vagy egy kidobóról. Vagy valami kokós bűnözőről. Igazából mindennek képzelik, ami rossz, mert mi más lehetne egy pasi, aki prostival jár? Az én párom messze áll ezektől a karakterektől, de az biztos, hogy egy egyedi és megismételhetetlen hópihe. Teljesen átlagos, kisvárosi családban nőtt fel, igazi nyárspolgárok a szülei, amivel ő nem tud azonosulni. Ő nem az a típusú ember, akinek egyébként nagyra törő vágyai volnának, nem akarta soha bejárni a fél világot, nem akart hihetetlen karriert befutni, nem akart kacsalábon forgó palotát és luxusautót, csak ösztönösen, hogy szeret élni és azt igyekszik megvalósítani. Ha munkáról van szó, ő az év dolgozója - szó szerint, egyszer tényleg megkapta a plecsnit. Az a fajta, aki sosem késik, aki mindig bevállalja a túlórát, aki utálja a lógósokat, a link alakokat, a hazugokat, a folyton kifogásokat keresőket, megveti ők

Ez húzós lesz (1. rész)

Nem, még mindig nem arról fogok írni, amit amúgy egyes emberek már találgattak, azaz hogy mi durvát is csináltam a múltbeli munkám során, ami után hosszú szabira mentem. Nem, nem, nem, azt lezártam, átrágtam, nem éri meg megosztani, bocs. Viszont hosszú poszt lesz és egész másról fog szólni, illetve úgy is fogalmazhatnék, hogy valami olyannak a kezdete, amiről inkább egy tök új blogot kellene nyitnom. Ez tervben is van, mert totál nem illik ennek a profiljába az egész, már ha van olyanja neki, amiben szintén nem vagyok biztos. Általában csak firkálgatok mindenféléről. :) Ezt még átgondolom. Amiről én úgy döntöttem, hogy írni fogok ezentúl (ide vagy máshova), az egy olyan probléma, sorsfordulat, ami még nekem is új. Relatíve. Fél éves körülbelül, már amióta ezzel foglalkozom aktívan. Kérem ezért azt, aki olvassa, hogy ne tekintsen úgy erre az irományra, mint valami tudományos beszámolóra, vagy egy mindenre választ adó posztra, mert én még nem vagyok ott. Összeszedem, amit t

Nem tudok kitörni

Ez az a mondat, amit már mindenki ezerszer hallott, dokukat is forgattak belőle, és engem személy szerint halálra idegesít. Miért? Mert kamu. Hagyjuk most az egyedi eseteket és a kényszerítetteket, akik a prostituáltak között egyébként is a kisebbség, valójában a kurvák 90%-a önkéntes. Boncolgathatjuk, mit jelent az önkéntesség, lehet, hogy van benne gazdasági kényszer, de ennyi erővel az utcaseprő és az árufeltöltő is megmentendő, az emberek többsége sosem lesz teljesen elégedett a munkájával vagy a társadalmi státuszával. A prosti legalább jól keres, igen, még a sarki is ahhoz képest, hogy saját erejéből mennyit kaparna össze a csavargyárban. A nem tudok kitörni a valóságban azt jelenti, hogy "nem igazán vagyok kibékülve a helyzetemmel, ciki ez a meló, de még nem ajánlottak olyat, ami miatt kiszállnék", vagy még ennyit sem. Elmesélek egy történetet, ami ismerősi körön belülről jön. Van egy német, barátnőfílinges prosti, aki EU-n kívüli országból származik, eredet